17 Temmuz 2016 Pazar

Kıbrısta Okumak: Okunmalı mı, Okunmamalı mı? İlk Yazı: Okullar

Herkese merhaba, bugün farklı bir yazıyla karşınızdayım. Ben de geçen sene Kıbrıs'ı tercih ederken ne okulum hakkında ne de Kıbrıs'ta okumak hakkında hiçbir şey bulamamıştım. Dolayısıyla benden sonrakilere de yardımcı olmak için bu yazı yazmak istedim. 

Başlıklar halinde gidelim ve tabii ki ilk  olarak okullardan bahsetmek istiyorum. Burada yani çoğunlukla bilinem dört ya de beş tane okul var. İlk olarak Doğu Akdeniz Üniversitesi, Yakın Doğu Üniversitesi, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Girne Amerikan Üniversitesi ve Lefke Avrupa Üniversitesi. Bunlardan başka üniversitelerde var ama genellikle tercih edilenler bunlar. 
Doğu Akdeniz Üniversitesi'nden başlıyorum ilk olarak. 
  1. Doğu Üniversitesi Magusa'da bulunuyor ve gerçekten çok büyük bir üniversite. Eğitiminin çok iyi olduğunu ama aynı zamanda geçme notunun da çok yüksek olduğunu ve hocaların not verme konusunda çok da cömert olmadığını duyuyorum. 
  2. Hukuk bölümünde bir tam burslusu bir de hiç burslu olmayanı yani burssuz olanı var.
  3. Aynı zamanda Kıbrıs'ın devlet üniversitesi olarak geçiyor. Kıbrıs'ta sıralama olarak en yüksek üniversite Doğu Akdeniz.
  4. Aynı şekilde siyasi olaylardan fazlasıyla temizlenmiş olduğunu gördüm, birazdan bahsedeceğim iki hatta üç okulda çok fazla siyasi olaylara rastlayabilirsiniz.
  5. Çok fazla yurt seçeneğiniz var maddi durumunuza uygun olan yurdu bulabilirsiniz ve Kıbrıs'ın tek KYK yurdu da burda bulunuyor.
  6. Şehirle iç içe olduğu için ihtiyaçlarınızı şehir içindeki yerlerden giderebiliyorsunuz.
İkinci olarak Yakın Doğu Üniversitesi

  1. Başkent Lefkoşa' bulunuyor. 
  2. Buranın da yine şehir içine yakın bir kampüsü var ve yeterince büyük.
  3. Ancak dediğim gibi siyasi olaylar Kıbrıs'ta diğer üniversitelerde olduğu kadar burda da var.
  4. Mesela şöyle bir şey söylemişti arkadaşım, daha özel dedikleri bir yurtları hastanenin üst katında bulunuyormuş. (geçici olabilir, detayları bilmiyorum.)
  5. Burası da Doğu Akdeniz Üniversitesi'nden sonra Kıbrıs'ta bulunan en yüksek sıralamaya sahip üniversite.
  6. Hastanesi gerçekten Kıbrıs'ın en iyi hastanesi. Birçok ödülleri var. 
  7. Akademik kadrosunu gelmeden önce araştırdığımda gerçekten büyülenmiştim. Ankara Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi ve Türkiye'nin birçok Üniversitesinden gelen ve siyasi anlamda gerçekten aktif öğretim üyeleri vardı. 
  8. Burda da Doğu Akdeniz'de olduğu gibi geçme notu çan yok ve hocalar zorluyorlar.
  9. En önemli not: Servislerinde klima yok :(
Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
  1. Ben okuduğum için yazdıklarım araştırmaya değil de daha çok yaşayıp gördüklerimden ibaret.
  2.  Okuldan bahsedecek olursak şehrin baya dışında, havaalanı yolunda. Ulaşım bu yüzden çok zor arabanız yoksa, saatlik olarak gelen okul servislerini kullanmak zorundasınız. 
  3. Eğer geldiyseniz de Soli yurdunda kalın. Çünkü diğer hiçbir yurtta klima yok ve mayıstan itibaren burası aşırı sıcak ve asla dayanamıyorsunuz.
  4. Eğer kedi ve köpek fobiniz varsa size yurtları önermem çünkü kampüste çok fazla hayvan var ve bunların tamamı cins,  korkuyorsanız ama kalmak zorundaysanız lütfen onları soğuk kış günlerinde ve sıcak yaz günlerinde yurtlardan kovmayın.
  5. Bu okulda Çan sistemi olduğu için geçme olayı kolaylaşıyor o yüzden öneriyorum.
  6. Kıbrısta gördüğünüz siyahi arkadaşların yarısından fazlası bu okulda :)
  7. Gerçekten uluslararası bir üniversite. İngilizce çok fazla lazım oluyor çünkü yurtlarda görevli insanların neredeyse tamamı ingilizce konuşuyor.
Diğer yazılarımda size Kıbrıs'tan bahsedeceğim. Hukuk okuduğum için onunla ilgili de bir yazı yazmayı düşünüyorum. Eğer sormak istediğiniz sorularınız varsa lütfen yorum bırakmayı unutmayın. Blogumu takip ederek diğer yazılardan haberdar olabilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkürler hoşçakalın.

1 yorum: